Офіс HR Legal

Wiosny Ludów 10
63-000 Środa Wielkopolska

ЗВ'ЯЖІТЬСЯ З НАМИ>

робота - наша спеціальність

  1. pl
  2. uk
Jak napisać dobre CV?

Jak zaimponować swoim CV tak, aby wyróżniało się wśród innych kandydatów na dane stanowisko? Jakie cechy powinno zawierać dobrze przygotowane CV i jak je napisać, aby się wyróżnić? Poniżej podpowiadamy jakimi zasadami się kierować, co ująć, a czego warto unikać.
 
Dostosowanie CV do stanowiska, na które aplikujemy
Przed wysłaniem naszego CV do konkretnej firmy powinniśmy dopasować jego formę i treść do wybranego przez nas stanowiska. Jest to bardzo ważne, ponieważ pokazuje nasze zaangażowanie oraz wysiłek jaki włożyliśmy w zapoznanie się z firmą. Powielanie i wysyłanie tego samego CV, może sprawiać wrażenie lekceważącego podejścia do rekrutacji i wprowadzać osobę rekrutującą w błąd.
 
Dane osobowe
Nasze dane osobowe powinny być zawsze czytelne i prawdziwe. W tej części oprócz podstawowych elementów takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, adres zamieszkania czy numer telefonu warto dodać również nasz email oraz link do naszych mediów społecznościowych. Przy wyborze maila, zachęcamy do stworzenia e-maila ze swoim imieniem i nazwiskiem, te z reguły wyglądają najbardziej profesjonalnie. 
 
Zastosowanie odwróconej chronologii.
Opis naszych doświadczeń, jak i wykształcenia powinniśmy zaczynać zawsze od najnowszych, najbardziej aktualnych zdarzeń. Warto także zwrócić uwagę na spójność naszego CV z wizerunkiem zawodowym w Internecie, który publikujemy na takich portalach jak LinkedIn czy GoldenLine.
 
Zwrócenie uwagi na konkretne umiejętności
Jest to bardzo ważny punkt, ponieważ zwracamy tutaj uwagę pracodawcy na nasze ukończone kursy i szkolenia. W przypadku znajomości języków obcych warto konkretnie zaznaczyć poziom ich znajomości oraz wspomnieć o uzyskanych certyfikatach. Zawsze w pierwszej kolejności umieszczamy umiejętności wymagane w rekrutacji na dane stanowisko.
 
Czytelność dokumentu.
Przed wysłaniem CV bardzo ważne jest dokładne sprawdzenie dokumentu pod względem literówek czy błędów ortograficznych i stylistycznych. Należy także zwrócić uwagę na ozdobniki graficzne, które powinny zostać zastosowane w minimalnej formie. Zbyt kreatywne życiorysy często odbierane są jako nieczytelne. Do najważniejszych cech dobrze napisanego CV należy estetyka, przejrzystość, schludność dokumentu, a także spójność informacji oraz poszczególnych elementów tj. odpowiednia czcionka i interlinia.
 
Załączenie zdjęcia
Chociaż nie jest to z reguły wymagane, jest to bardzo ważny element naszego życiorysu. Zwraca uwagę i pozwala lepiej zapamiętać kandydata. Zdjęcia zamieszczane w CV powinny mieć charakter formalny i elegancki. Zawsze zamieszczamy je w prawym górnym rogu naszego życiorysu. Dodatkowo warto pamiętać, aby zdjęcie, które zamieszczamy w naszym CV było jak najbardziej aktualne.
 
Zainteresowania i hobby 
Jak to jest z tymi zainteresowaniami? Rozpisywać się o nich, wspomnieć czy może w ogóle z nich zrezygnować? Odpowiedź brzmi: to zależy. Jeżeli kandydujesz na stanowisko bardzo kreatywne i jesteś osobą o wielu niespotykanych zainteresowaniach, warto o nich napisać. Natomiast, jeżeli aplikujesz na stanowisko o charakterze bardziej analitycznym, z pewnością ważniejsze są Twoje twarde umiejętności i to one w dużej mierze powinny zwracać uwagę rekrutera. Niemniej, niezależnie od tego na jakie stanowisko aplikujesz warto chociaż w jednym zdaniu wspomnieć o tym, czym zajmujesz się w wolnej chwili. Może akurat Twoje hobby pokryje się z zainteresowaniami Twojego rekrutera 
 
Klauzula o ochronie danych osobowych.
Klauzula o ochronie danych osobowych to bardzo istotny element, którego brak może spowodować, że nasze CV stanie się bezużyteczne, bez udziału w dalszym procesie rekrutacji. Klauzulę umieszczamy zawsze na końcu dokumentu.
 
Format pliku i nazwa
Najlepszym pomysłem na nazwę wysyłanego CV jest po prostu nasze imię i nazwisko. Dodatkowo warto dodać również nazwę firmy, do której aplikujemy. Jest to drobny szczegół, na który zdecydowanie warto zwrócić uwagę. Plik CV powinien być zapisywany w formacie .pdf ze względu na różnorodność programów tekstowych. Mamy wtedy gwarancję, że pracodawca odczyta nasz plik w takiej formie, w jakiej go wysłaliśmy. 
 

21 July 2020